• Polecana książka
    • książka Bogaty Ojciec Biedny Ojciec dla młodzieży (Wersja elektroniczna (PDF))
    • książka Recepta na kryzys (Wersja elektroniczna (PDF))
    • książka Dotacje, fundusze i granty (Wersja elektroniczna (PDF))
    • książka Od pomysłu do sukcesu (Wersja elektroniczna (PDF))
  • Ubezpieczenia komunikacyjne będą drożały.

    Bardzo duża konkurencja na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych jest powodem tego, że ceny polis są stosunkowo niskie w porównaniu z innymi krajami unijnymi, a jednocześnie bardzo zróżnicowane w zależności od firmy ubezpieczeniowej oferującej konkretny produkt. W ostatnim czasie jednak eksperci prognozują, że ceny za ubezpieczenia OC oraz AC i z nimi powiązane powinny w najbliższym czasie wzrosnąć – do poziomów porównywalnych jakie panują w krajach Europy Zachodniej. Wpłyną na to między innymi coraz wyższe odszkodowania zasądzane na rzecz poszkodowanych, które muszą wypłacać ubezpieczyciele.

    Do podwyżki stawek za polisy komunikacyjne może przyczynić się w znacznym stopniu także proponowana zmiana zasad rozliczania szkód. Obecnie powstałe w rezultacie zdarzeń drogowych szkody komunikacyjne zgłaszane są w towarzystwie ubezpieczeniowym, którego klientem jest sprawca zdarzenia drogowego. Wyceny straty jakie są wynikiem zdarzenia drogowego dokonuje rzeczoznawca związany z daną firmą i na tej podstawie płaci ona odszkodowanie poszkodowanemu w zdarzeniu drogowym. Według proponowanych zmian, szkoda komunikacyjna zgłaszana byłaby w towarzystwie poszkodowanego, które dokonywałoby wypłaty odszkodowania na podstawie wyceny niezależnego eksperta. Później przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe sprawcy kolizji lub wypadku zwracałoby pieniądze firmie osoby poszkodowanej.

     Obecnie można spotkać porównywalne zakresy ubezpieczenia dla podobnego samochodu z różnicą w cenie na poziomie 200–300 proc. – mówi partner w Czublun Trębicki Kancelaria Radców Prawnych. – Auto, którego ubezpieczenie w jednym zakładzie kosztuje 2500–3000 zł, w innym można ubezpieczyć za 1000 zł. Dlatego przy odrobinie wysiłku klient może znaleźć ciekawą i atrakcyjną cenowo ofertę.

    Jak jednak przestrzega prawnik, zdarza się, że niska cena wiąże się z niższym poziomem usług świadczonych przez ubezpieczyciela. Poprzez niższy poziom usług należy rozumieć takie sytuacje jak np w AC brak ubezpieczenia szyb i tym podobne.

     Pojawia się pytanie, na ile firma, która dzisiaj oferuje bardzo atrakcyjne ceny ubezpieczenia OC, będzie wypłacalna w przyszłości, i na ile jej proces likwidacji szkód będzie równie atrakcyjny jak cena, bo to nie zawsze idzie ze sobą w parze. Bywa że mamy bardzo dobrą cenę za produkt ubezpieczeniowy, a jednocześnie firma jest w stanie w pewnym sensie odbić sobie tę cenę bardzo atrakcyjną niezbyt dobrym podejściem do procesu likwidacji szkody. Nie chcę powiedzieć, że nieuczciwym, ale bardzo restrykcyjnym. Ten proces likwidacji jest bardzo często utrudniony przez to, że oszczędności trzeba gdzieś poszukać – mówi Piotr Czublun.

    Polisy mają zdrożeć na pewno dla aut z kierownicą po prawej stronie. Możliwość rejestrowania takich samochodów w Polsce dał kierowcom wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 20 marca.

    – Możliwość wykonywania manewrów na drodze, wyprzedzani czy wymijania, jest bardzo ograniczona. W efekcie potencjalnie szkodowość takiego pojazdu jest o wiele wyższa. Naturalną rzeczą powinno być zaproponowanie kierowcom tego typu pojazdów znacznie wyższych składek ubezpieczeniowych, ponieważ ryzyko jest wyższe – podkreśla Piotr Czublun.

    Źródło: http://newseria.pl/

    Statystyki
    Dzisiejsze odwiedziny: _